2011-11-30
Адаптація – це процес пристосування індивіда до вимог нового середовища, умов життя та діяльності. Її результати – пристосованість як особиста якість, що виступає показником життєвої компетентності індивіда.
Адаптація дитини до навчання в середній ланці школи відбувається не одразу. Це довготривалий процес, пов'язаний зі значним навантаженням усіх систем організму.
Починаючи роботу з учнями 5-х класів, учителі беруть до уваги особливості змісту, методів та форм навчання в початковій школі, вікові особливості раннього підліткового віку, рівні навчальної діяльності, з якими діти прийшли до основної школи.
Протягом листопада у школі відбувалося підбиття підсумків щодо адаптації п’ятикласників. Пройшов психолого-педагогічний консиліум, узагальнено результати класно-узагальнюючого контролю. Було організовано індивідуальну та групову корекційну роботу з учнями, які відчували труднощі у спілкуванні.
30.11.2011р. пройшли показові уроки у 5-х класах для батьків. Їх мета: показати відмінності системи методів навчання, методів викладання, засобів навчання, форм організації навчального процесу, вимог до учня, класу.
Батьки мали можливість відвідати такі уроки, як-от:
- англійська мова «Робота. Професії. Давайте випустимо газету», учитель Мазанка А.В.;
- українська мова «Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і)», учитель Спринська В.М.;
- математика «Розв’язання вправ та задач», учитель Кожемякіна О.О.;
- фізкультура «Баскетбол», учитель Босий С.О.
Під час відвідування уроків спостерігалася сприятлива робоча атмосфера.
Різноманітні форми і методи роботи зацікавили дітей, допомогли кращому і швидкому запам’ятовуванню матеріалу. Діти поглибили і розширили знання, розвивали кмітливість, увагу, пам'ять, мислення, мовлення.
На батьківських зборах, які відбулися увечері, розмова йшла про те, як прищепити дитині любов до читання, як допомогти їй у навчанні.
Кожний із батьків мав можливість поспілкуватися з учителем індивідуально, подивитися роботи дітей, почути поради. Така форма проведення батьківських зборів запроваджена у закладі з 2010 року, і, як з’ясувалося, є ефективною.
Адміністрація школи сподівається, що взаємодія педагогів та батьків сприятиме ефективності виховання і навчання учнів.
Петровська О.А., заступник директора
з навчально-виховної роботи